Domyślnie w Unistore każdy dokument ładowany do skrzynki odbiorczej po przetworzeniu pojawia się w widoku danej skrzynki. Następnie użytkownik nadaje mu wybraną kategorię i dodatkowo opisuje go formularzem, zdefiniowanym dla ustawionej kategorii. Po wykonaniu tych operacji dokument trafia do rejestru danej kategorii.
Istnieje jednak możliwość pominięcia kroku opisywania dokumentów i automatyczna archiwizacja dokumentów ładowanych do danej skrzynki. Jeśli w wybranej skrzynce odbiorczej administrator systemu ustawi pole Automatyczna kategoria, każdy z dokumentów ładowanych do tej skrzynki będzie od razu otrzymywał ustawioną kategorię i trafiał do rejestru z pominięciem kroku opisywania:
Funkcję tę możesz wykorzystać, jeśli chcesz po prostu tylko ładować dokumenty do archiwum Unistore bez ich opisywania, a następnie wyszukiwać konkretne dokumenty korzystając z funkcji wyszukiwania na podstawie ich treści. W takim przypadku utwórz jedną skrzynkę odbiorczą przypadającą na każdą z Twoich kategorii dokumentów, a następnie ładuj do nich dokumenty z pominięciem kroku ich opisywania.